Saturday, September 5, 2009

Kesempatan

waktu berjalan
meniti ketentuan
mara kehadapan
dalam kepatuhan
fitrah alam ..




aku memandang
kadang menoleh kebelakang
aku merenung
kadang merasai diperasaan
aku mendengar
kadang irama berlagu didalam
aku melangkah
kadang kaku diperhentian
aku bercerita
kadang sebak dikenangan
aku berbicara
kadang sayu dikerinduan

apa perlakuan ..
apa perbuatan ..
tika ini
aku masih berdiri
dalam waktu kini
hanya mencari
suatu kesempatan diri
bagi memenuhi
impian hati
pada memori
dimasa beredar pergi
indahnya ditatapi
pahitnya diteliti
moga kesempatan yang dijumpai
keindahan mampu diulangi
kepahitan tiada berkunjungan lagi
biar senyum berseri
menghibur hati
tanpa tangisan
duka kepiluan ..

1 comments:

Maiyah September 5, 2009 at 4:49 PM  

salam adik.. kepahitan adalah penawar keimanan

Post a Comment

  ©Template by Dicas Blogger.